Posted on Updated on

Mój artykuł na blogu Superbelfrów

Opublikowałem tekst o znaczeniu epistemologii (czyli filozoficznej refleksji nad tym, czym jest wiedza i poznanie) w edukacji i negatywnym wpływie potocznie przyjmowanych metafor na praktykę pedagogiczną. (Jak to poważnie brzmi!)

Przekonuję, że warto, by nauczyciele zastanowili się nad tym, jak właściwie rozumieją wiedzę i by to rozumienie ujęli w dobrze przemyślaną metaforę.

Zapraszam: Nauczyciel epistemologiem. O złych i oby lepszych metaforach wiedzy.

Artykuł rozwija wątki wcześniej poruszone na KREOzofii:

Teoria wiedzy potrzebna od zaraz!

W jaki sposób myśleć o wiedzy?

  • Staram się wykazać, że w pracy nauczyciela refleksja nad tym, czym jest wiedza jest równie niezbędna, jak zapomniana.
  • Ujawniam potocznie (lecz bezwiednie) przyjmowaną koncepcję wiedzy i pokazuję, że jest niewystarczająca, a nawet prowadzi do negatywnych zjawisk w edukacji.
  • Przekonuję, że aby sytuację poprawić, należy domyślną metaforę wiedzy i nauczania zastąpić właściwszą.
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s